تیمی از محققان مایکروسافت دریافته اند که برای کار با تکنیک های تحریک جسمی همانطور که در برنامه های واقعیت مجازی امیدوار بود ، باید کاربر را تحریک کند. اگر آنها یادداشت های گروهی در مقاله Focus خود که در Science Robotics چاپ شده است ، نباشند ، ممکن است واقعاً احساس غرق شدن کنند.
بازی های واقعیت مجازی غوطه وری تر از بازی هایی هستند که در صفحه ویدیویی نمایش داده می شوند . اما محققان هنوز ایستاده نشده اند. آنها می خواهند با افزودن عناصر دیگری مانند احساسات بدنی در هنگام لمس بازیکنان اشیاء ، یا بوی آشپزی یا سوزش ، تجربه را غرق تر کنند. خلاصه اینکه ، آنها می خواهند حواس ما را به تجربه اضافه کنند.
یکی از راه هایی که محققان به دنبال افزودن تجربیات حسی هستند ، لرزش های جزئی کنترلرهای بازی است. به گفته وی ، ارتعاشات ظریف می تواند یک واقعیت را به یک جسم مانند اسلحه یا حتی چوب ببخشد - مکانیسم معروف به بازخورد هاپتیک. اما محققان مایکروسافت دریافتند که لرزش یک شیء کافی نیست. کاربر باید تجربه احساس غوطه وری را تجربه کند.
محققان آنچه را که پیدا کرده اند با نوع دیگری از واقعیت شبیه سازی شده مقایسه می کنند - روبات هایی که شبیه انسان هستند. محققان دریافته اند که هرچه روبات ها به طور فزاینده ای به انسان شباهت دارند ، مردم احساساتی مشابه آنچه که توسط تماس واقعی انسان ایجاد می شود را تجربه می کنند - اما فقط تا یک نقطه خاص. اگر بشریت یک ربات به آن نقطه گذشته شود ، مردم اغلب آنچه را "دره غیر مجهول" نامیده می شود تجربه می کنند ، که در آن توهم آشکار است و این ربات چیزی بیش از مجموعه قطعات مکانیکی به نظر نمی رسد.
ویدئویی که مفاهیم اصلی این تمرکز را نشان می دهد. اعتبار: Berger et al.، Sci. ربات . 3، eaar7010 (20)
برای رسیدن به نتیجه گیری ، تیم مایکروسافت داوطلبانی را که دارای هدفون VR بودند و کنترل کننده هایی را در یک محیط مجازی کنترل شده تعامل داشتند ، مورد مطالعه قرار دادند. کنترل کننده ها رولپلاک های چوبی بودند که مجهز به عناصر ارتعاشی بودند. کنترل کننده ها اجازه انجام تونل زنی را می دهند ، که در آن لرزش ها باعث می شود تا کاربر به نظر برسد که کنترلر در مکان های مختلف لمس می شود. این تیم آزمایش همهجانبه کنترلر را با تغییر در زمان و در جایی که لرزش رخ داده است آزمایش کردند و دریافتند که بهترین احساسات تنها زمانی اتفاق می افتد که یک شیء مجازی با دست زدن به کنترلر نشان داده شود و توضیحی راجع به احساساتی که احساس می کرد به کاربر ارائه داد.
محققان دریافته اند که برای همهجانبه بودن ، منابع تحریک هاپتیک در برنامه های VR نشان داده شده اند
، ,های ,یک ,محققان ,تجربه ,اند ,که در ,می شود ,اند که ,دریافته اند ,می کنند
درباره این سایت